Joi, 25 Aprilie 2024

Spitalul Bolintin


Spitalul Orasenesc Bolintin Vale, este amplasat in zona de nord a judetului Giurgiu. Profilul de activitate al spitalului este asistenta medicala spitaliceasca continua si de zi pentru pacienti de tip acut si asistenta medicala ambulatorie specialitati clinice si paraclinice, deservind o populatie de circa 90 mii locuitori, dispersati pe raza a 15 localitati. Regimul de lucru este de 24 ore/zi, 365 zile/an.

Analiza activitatii management 2009-2010

Intrarea Republicii nr 5, tel/fax 0246273049; 0246273535e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. ; Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. pagina web: www.spitalulbolintin.ro

pagina proprie pe portalul European City Guide ed.IX, X

RAPORT DE ANALIZA A ACTIVITATII DE MANAGEMENT LA SPITALUL ORASENESC BOLINTIN VALE IN 2009-2010

In cursul anului 2010 activitatea de management s-a centrat pe continuarea proiectelor incepute inca din 2006 de dezvoltare a serviciilor, de crestere a performantelor economice si acalitatii actului medical, cu scopul indeplinirii indicatorilor de performanta stabiliti prin contracte, in principal pe urmatoarele directii : strategia ofertei de servicii, managementul economico-financiar, calitatea serviciilor, cresterea performantei profesionale a resursei umane.I Strategia de servicii:

S-a dezvoltat oferta/paleta de servicii medicale pe baza necesarului existent in teritoriu, bazat pe trendurile a 5 ani anteriori, coroborat cu masurile de modernizare in continuare a spatiilor de acces, hoteliere, si a celor unde se executaefectiv actul medical. Din 2008, dupa ce am scapat de datorii, s-a constituit si utilizat in conditiile legii Fondul de Dezvoltare al Spitalului (80.000 ron) pentru echipamente specializate si dotari.

S-au elaborat si prezentat in cursul anilor raport de activitate Consiliului consultativ si Consiliului Local Bolintin Vale; managerul a participat la sedinteale Consiliului Local, pentru a prezenta activitatea in dinamica si a sustineproblemele de strategie si dezvoltare ale spitalului .

Au fost facute propunerile necesarepentru modificarea/ajustarea structurii organizatorice a spitalului, in conformitate cu prevederile legale. A fost urmarita si implementata strategia de sanatate publica a Ministerului Sanatatii, de derulare coerenta, fluenta a activitatilor prevazute in Programele Nationale de Sanatate coordonate atat prin DSP cat si prin CNAS)la care unitatea a avut implicare ( combaterea/profilaxia tuberculozei, oncologie, furnizarea datelor necesare implementarii Registrului National de Cancer, monitorizarea si tratamentul pacientilor cu hepatita cronica, sanatatea mamei si copilului, planning, medicina scolara - intre timp (2009), acest segment de activitate a fost transferat la Primaria Bolintin Vale).

Au fost monitorizate foarte atent si ajustate principalele activitati, cu monitorizare saptamanala/lunara/terimestriala a targetelor contractuale si de dezvoltare, adaptat la fluctuatiile mediului socio-economicdificil din 2009 si 2010, in contextul generat de criza economica.

In concret, s-au intreprins urmatoarele:

S-a turnat o alee de beton intre pavilionul chirurgical si central, pentru acces facil cu caruciorul de bolnavi la consulturi interdisciplinare si serviciile de investigatii de radiologie - prin sponsorizare cu 25 mc beton din partea unui operator local si executie in regie proprie.S-a imbunatatit accesul in unitate pentru a obtine un aspect ingrijit, s-au instalat indicatoare de acces catre diversele sectii la intrare si pe alei;

S-a obtinut prin sponsorizare ceramica cca 200 mp si s-a reabilitat pavimentul la magaziile de alimente, laboratorul de analize medicale, laboratorul de anatomie patologica;

S-au efectuat cu sprijinul primariei Bolintin Vale ( Primar Sugurel Nicolae) reparatii la invelitoare de tabla, plafon si pardoseala la cladirea Ambulator integrat din Bolintin Vale in 2008, iar in 2010 s-au reabilitat spatii interioare, prin igienizare si schimbare partiala usi si ferestre cu termopan, reabilitarea gardului, intrarii principale;

in regie proprie in 2010 s-a mai infiintat un grup sanitar la ambulatorul din Bolintin Vale.

S-a montat cu sprijinul Consiliului Local si Primariei fereastra de vizitare, usa glisanta pentru acces cu patul de terapie intensiva si covor PVC antibacterian in scafa la salon si hol Compartiment ATI, la Bloc operator in cele 2 Sali de operatii, montare geam termopan la un numar de 4 incaperiin 2008-2009;

Cu sprijin de la Primaria Bolintin Deal (Primar Banica Emilian) in 2008 s-au reabilitat saloane , infiintat 4 grupuri sanitare la sectia medicina interna

In 2010 cu sprijin de la Consiliul Local Bolintin Vale si Primarie, s-au mai efectuat inlocuiri de tamplarie usi interioare, usa acces, ferestre termopan si schimbari de mobilier ( noptiere) la o parte din saloane; tot in cursul 2010 s-areabilitat complet grupul sanitar de la sectia chirurgie;

S-au efectuat in cursul anului 2010 reparatii curentesi reabilitari exterioare la fatade: pavilioane Bolintin Deal, farmacie (interior/exterior si infiintare grup sanitar);

Cu sprijinul primariei Bolintin Vale s-au efectuat in 2009 si 2010 reabilitari interioare si exterioare la pavilionul sectiei pediatrie de la Bolintin Vale, schimbarea instalatiei de apa si a circuitelor electrice; totodata s-au reabilitat grupurile sanitare si montat usi interioare/exterioare si ferestre termopan pentru eficientizare termica.S-au efectuat eficientizari termice cu polistiren la pavilioane magazii si igienizari.S-a reparat si etansat acoperisul pavilionului administrativ si la magazie semiangropata de alimente.

 

Cu sprijinul Consiliului Judetean (presedinte Dumitru Beianu), prin Consiliul Local Bolintin Vale in februarie 2010 s-a reabilitat alimentarea cu apa la Bolintin Deal (70.000 ron) prin montarea unui grup de pompare si ridicare la presiune cu 2 vase de 2500 l, fapt ce permite indeplinirea reglamentarilor de sanitatie pentru controlul calitatii apei si pentru functionarea unitatii.

Sponsorizarea cu materiale de constructii de la firma Baumit in sept-oct 2010 a permis efectuarea de lucrari de reabilitari curente, care se desfasoara si in continuare.

S-a reorganizat ambulatorul integrat al Spitalului conform Ordinului 39/2008 pentru cresterea accesibilitatii populatiei din nordul judetului (cca 87000 locuitori/15 localitati) la servicii medicale mai bune si diversificate, in 2 locatii: Bolintin Deal si Bolintin Vale, in specialitatile clinice: chirurgie, medicina interna, inclusiv coordonare program judetean pentru hepatita cronica,obstetrica-ginecologie, pediatrie, neurologie (infiintare al 2-lea cabinet), cardiologie, dermatologie-venerologie, oncologie, infiintare ortopedie-traumatologie.S-u adaugat/aprobat in structura paturi spitalizare de zi (total 10 paturi).

S-au efectuat lucrari de igienizari si reparatii/inlocuiri elemente de instalatii sanitare, in spatiile de cazare din sectii.Au fost adusepaturi cu comenzi electrice in 2007,2009, s-au cumparat 10 paturi noi 2009, s-au primit 15 paturi electrice de la Confederatia Elvetiana in sept 2010..

S-au amenajat si dotat de la BM prin MS camerele de garda pentru urgente cu aparatura si mobilier specifice: electrocardiografe, defibrilatoare, aspiratoare, tensiometre, otoscoare,oftalmoscoape, kituri resuscitare si intubatie, troley urgenta, targi spinale si ptr descarcerare, consumabile, monitoare multifunctii, injectomate si paturi de resuscitare.

S-au primit cu titlu gratuit,in 2008 si 2010, prin colaborarea cu Spitalul AKHViena campuri operatorii, alt material moale (brauri de eventratie, ciorapi elastici antitromboza), uniforme personal medical si muncitori, acumulatori pentru defibrillator), in 3 transporturi.

Din Fondul de dezvoltare s-au achizitionat echipamente medicale absolut necesare: analizor hematologie automatizat, coagulometru de testare a hemostazei, microscop cu soft pentru laboratorul de histopatologie, laringoscop lama flexibila pentru managementul pacientilor cu intubatie dificila in cursul anului 2008; in 2009 si 2010 s-au procurat analizor automat pentru analize sange si alte fluide turbidimetric, tehnologie Targa Italia 2009, ce acopera o gama vasta de analize medicale;

In 2010 s-a adus si instalat analizor imunologie ELISA, sistem bacteriologie automat Mikrola prin sponsorizare;

Fata de ce se lucra in anii trecuti, prin sistem manual sau semiautomat, practic acum intram si noi in circuitul unitatilor medicale ce pot determina analize mai complexe, cum ar fi markeri tumorali pentru prostata, alti markeri tumorali, ionograma , testari ale coagularii – INR, utile pentru urmarirea pacientilor care au tratament anticoagulant oral, zoonoze pentru gravide ( toxoplasma, citomegalovirus, etc), markeri hepatite virale B si C, lipaze si altele.In 2010 s-a cumparat din fond de dezvoltare masina de spalat automata de spital pentru imbunatatirea fluxului tehnologic al spalarii lenjeriei

IIEconomico-financiar:

Pe baza propunerilor fundamentate, s-a aprobat dupa analiza in comitetul director si apoi urmarita strans, derularea planului anual de achizitii publice, cu respectera legislatiei in vigoare: OU 34/2006 cu completarile si modificarile ulterioare; prin SEAP s-au facut achizitiile de alimente, materiale sanitare, dezinfectanti, medicamente (inclusiv cele din Programe); de asemeni cumparari directe /SEAP pentru situatii punctuale cu respectarea legislatiei.S-a constituit lista investitiilor si reparatiilor curente.S-a aprobat cu acordul ordonatorului ierarhic secundar, Bugetul de Venituri si Cheltuieli al Spitalului; urmarirea repartizarii pe sectii, monitorizarea executiei,in vederea realizarii indicatorilor specifici, pe baza contractelor cu conducatorii sectiilor; raportarea lunara in aplicatie Ex-buget, respectarea disciplinei economico-financiare, urmarirea cu rigurozitate a fluxului documentatiilor financiar-contabile; s-a urmarit incadrarea stricta in termenele de plata la bunuri si servicii catre furnizori; angajamente in limitele disponibilitatilor, fara datorii

.S-au cautat si identificat surse pentru cresterea veniturilor proprii ale spitalului (taxa parcare, emitere documente in conditiile legii, taxa investigatii la cerere, donatii, sponsorizari)

S-a configurat anual oferta proprie de servicii de spitalizare continua si de zi (tarif negociat/caz rezolvat), paraclinice imagistice si de laborator; s-a negociat oferta de servicii si incheiat cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatatecontracte de furnizare de servicii medicale.La spitalizarea de zi s-au negociat sume pentru cazuri rezolvate in regim de tarif/caz rezolvat, pentru cazuri chirurgicale, cardiologie, medicina interna, iar din specialitati necorespondente la paturi, pentru cazuri de neurologie.

Nu am avutsituatii de rambursare a unor cheltuieli de materiale sanitare /medicamente catre pacientii spitalizati.

S-a utilizat controlul consumului judicios de antibiotice si medicamente scumpe, prin instituirea protocoalelor de prescriere si a referatelor medicale cu justificare medicala documentata a necesarului, pe pacient si caz.A fost facilitata desfasurarea in bune conditiuni a activitatii de audit public exercitata de auditorul de la DSP si pe linie de Programe.

III Performanta-calitatea serviciilor

S-a monitorizat lunar nivelul derularii contractului de furnizare de servicii, cu ajustare in dinamica, prin acte aditionale;

S-a monitorizat indeaproape nivelul de realizare al indicatorilor de performanta ai spitalului,tendintele la fluctuatie in conditiile mediului economic de criza al anilor 2009 si 2010, cu ajustarea disfunctionalitatilor in timp util, astfel incat prin buna colaborare cu Casa Judeteana de asigurari – Presedinte Ec. Popescu Florentina si cu DSP Director Dr Marinescu Paul, s-a reusit finantarea adecvata a spitalului, achitarea la timp a furnizorilor si utilitatilor, evitarea intrarii in spiraladatoriilor, spitalul NEAVAND arierate sau alte datorii istorice in toti acesti ani; trebuie mentionat aiciaportul deosebit si buna cooperare cu dir financiar-contabil Ec. Enache Ioana, cu care am putut gestiona tabloul de bord al unitatii de o maniera realista si eficienta.

S-a acordat atentia cuvenita derularii programelor / subprogramelor de sanatate la care am fost parte si a raportarilor aferente, conform cu Metodologiile aprobate;

S-a urmarit crearea climatului si a conditiilor decente pentru desfasurarea activitatii medicale: igienizari, reparatii, dotari de spatii.

S-a vizat Autorizatia Sanitara de Functionare pentru anul in curs ( 25.06.2010).

S-a demarat procedura de autorizare a farmaciei cu circuit inchis a spitalului, pentru armonizarea cu actualizarile legislative ( L farmaciei 266 si Directivele CE), inspectia de autorizare favorabila in oct 2010.S-a efectuat autorizarea( sept 2010) a specialitatilor prevazute de lege ( chirurgie, med. Interna, neurologie, ortopedie) pentru examinarea candidatilor la obtinerea permisului de conducere auto, conformprevederilor legale;

Pentru imbunatatirea calitatii serviciilor, si incheiere de contract de prestari servicii cu CASJ Giurgiu, in mar-apr 2010 s-a realizat implementarea standardului ISO 9001:2008 pentru radiologie /ecografie, cu obtinerea certificarii prin organismul abilitat SIMTEX-OC.

Deoarece dupa constituirea in 2009 a CoNAS si publicarea in 2010 standardelor de acreditare a spitalelor , inca din acest an si inceputul 2011 avem preocuparea imperioasa de asigurare a implementarii stadardului ISO pentru spital, care va deveni conditie de contractare cu casa.; deasemenea, s-a inceput consultanta in vederea omplementarii Standardelor ISO pentru laborator de analize in vederea certificarii de catre RENAR. Implementarea acestor standarde, impeuna cu elementele procedurale ale contolului managerial intern va duce ridicarea nivelului de indeplinire a criteriilor si standardelor de acreditare a spitalului, conditie majora de care depinde existenta in continuare a unitatii sanitare

In iunie –iulie 2010 s-a efectuat transferul unitatii sanitare si ansamblului de atributii de la MS catre Consiliul Local Bolintin Vale si Primaria Bolintin Vale ( Primar Nicolae Sugurel), prin Ordonanta 48/2010, in cadrul procesului de descentralizare in sistemul medical.

Se efectueaza activitatile de control managerial intern la nivelul spitalului, conform prevederilor legale, fiind intocmite proceduri operationale pe o mare parte din activitatile procedurabile, proces in continua revizie si extindere;

Se executa periodic controlul intern de calitate pentru analizele de laborator; controlul extern de calitate s-a realizat prin participare la schemele de intercomparare a laboratoarelor medicale prin prestator autorizat Callilab, trimestrial – emitere certificat.

Sunt introduse protocoale medicale si proceduri interne: protocol de internare si traseu clinic, protocol externare, protocol externare decedati, protocol prescriere antibiotice, procedura de colectare/depozitare deseuri spitalicesti. Procedura de inregistrare in contabilitate a donatiilor/sponsorizarilor, protocoale actuale de resuscitare, implementarea inclusiv a protocoalelor de triaj al pacientilor critici, protocol de control al calitatii hranei, protocol de solicitare reparatii curente, procedura de solutionare a reclamatiilor/plangerilor personalului/apatinatorilor/pacientilor; exista casuta postala a asiguratului; protocoale pentru urgente medicale (sdr coronarian, dismetabolice amenintator-vitale,) chirurgicale ( pancreatita, hipovolemie), obstetricale, pediatrice; sunt incheiate protocoale de transfer interclinic al pacientului critic ca spital trimitator catre spitalede urgenta primitoare de esalon superior. La camerele de garda exista fisa pacientului criticde transfer interclinic pentrucazurile justificate.Se urmareste realizarea/indeplinirea criteriilor de evaluare cerute in vederea contractarii de catre Casa de Asigurari de Sanatate; in acest moment Spitalul Or. Bolintin Vale este singurul spital din judet care indeplineste integral aceste criterii de evaluare ale CNAS.S-a infiintat pagina web a spitalului cu adresa spitalulbolintin.ro, unde se regasesc regulamentul intern, serviciile oferite, timpul de lucru al serviciilor clinice si paraclinice, dotarile, galerie foto, conducere, date de contact , anunturi, actualizate.S-a urmarit raportarea la timp a indicatorilor statistici, de servicii,economici, alte raportari solicitate, catre institutiile abilitate ierarhic. S-a urmarit incadrarea in termenele de raportare a serviciilor catre Casa de Asigurari prin utilizarea aplicatiei SIUI, comunicarea in dinamica a perturbatiilor functionale ivite in softul informatic al aplicatiei.

In 2009 si 2010 s-a informatizat in retea spitalul, exista generarea foii electronice a pacientului de la venire la plecare, generare bilet iesire, scrisoare medicala si decont pacient; aplicatia urmareste gestiunile, farmacia, scrierea condicii electronice pe sectii, aplicatii contabilitate, salarii.

Indicatorul de complexitate al cazurilor rezolvate in spital in 2009 a fost 0,6806, iar in 9 luni 2010 ne situam peste 0,77, comparabil cu spitale municipale si judetene.Nu avem decese la 48 de la interventia chirurgicala;Avem plan anual si ghid de prevenire si combatere a infectiilor nosocomiale.

IV Resurse umane

Au fost actualizate in dinamica Regulamentul Intern si ROF, precum si fisele postului pentru personalul angajat, fise de aptitudine, investigatii anuale angajati; RI se afla postat pe site ul spitalului: spitalulbolintin.ro;

Sunt infiintate prin Decizii, comisiile necesare desfasurarii optime a activitatilor medicale si administrative: comisia de etica, comisia medicamentului, comisia de transfuzii si hemovigilenta, nucleu de calitate, comisia de sanatate/securitate in munca, comisia de coordonare la interventie in situatii de urgenta, analiza decesului, comisia de disciplina, comisia de evaluare a ofertelor si de atribuire a contractelor de achizitie publica, comisii de receptie a materialelor sanitare, medicamente, comisia receptie alimente, materiale de curatenie, comisia de casare, comisia de inventariere.

S-a executat publicarea pentru scoatere la concurs a posturilor vacante si deblocatede medici;La rezidentiat pe post: in 2008 s-au ocupat cu rezidenti specialitatile: farmacie, radiologie-imagistica medicala, medicina de laborator si s-au incheiat contracte de munca cu acte aditionale, conform metodologiilor indicate.

In 2009 rezidentul de radiologie pe post a renuntat la pregatire si a schimbat specialitatea prin alt examen de rezidentiat, insa am reusit sa aducem un medic specialist de la Spitalul Clinic Coltea, dr Marina Loredana, ce urmeaza sa sustina concurs pentru postul recent deblocat prin MS.Au fost atrasi si incadrati:medic primar ortopedie Dr Diaconescu L, de la SUUB) cu timp partial si durata determinata, s-au incadrat 2 medici radiologi primari Dr Bucur D., Dr Istratescu S. cu timp partial si durata determinata; Au mai fost cooptati in spital pentru activitate de garda, ambulatorie si de sectie 2 chirurgi tineri (dr Magureanu , Dr Dima Aurelian), 1 medic proaspat specialist diabet ( dr. Dima Adriana.), avand in vedere neacoperirea cu servicii de acest tip a zonei si nr mare de diabetici, 1 medic neurolog (dr Chiriac Stefania) 1 medic pediatru tanar ( dr Hiastru Genoveva), 4 ginecologi de la clinici publice/private din Bucuresti.

A crescut proportia personalului medical si al celui medical superior, numarul de consultatii in ambulator/medic;

Cheltuielile de personal sunt in 2008 in procent de 69.5-72.5%

Au fost acordate la timp drepturile salariale in limitele legale, inclusiv tichete de masa.

S-a efectuat evaluarea personalului, anual, incepand din 2006;S-a urmarit perfectionarea profesionala a personalului prin plan anual de pregatire si participare la manifestari de specialitate; urmarirea obtinerii creditelor EMC de catre personalul superior si mediu; urmarirea incheierii/reannoirii asigurarilor de malpraxis de catre personal si de catre institutie.

Managerul spitalului a participat la cursuri de perfectionare in management spitalicesc organizate de catre SNSPMS Certificat MS1/0393 si ASE Bucuresti, cu certificat MECT si Min. Muncii seria F nr 0021189; desfasoara activitate medicala ATI in unitate conf legii si in calitate de med. ATI participa la linia de garda de la spitale din Bucuresti.

Exista o relatie buna de colaborare cu organismul sindical local.

Au fost acordate uniforme personalului medical, TESA, muncitori, din cele primate de la spitalul AKH. Mai sunt si pentru anul 2011.Sunt incheiate contracte de administrare cu sefii de sectii.

V. Administrativ

S-a vizat anual Autorizatia sanitara de functionare;

Avem o buna colaborare cu Directia se Sanatate Publica, Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate si Consiliul LocalBolintin Vale, ca si cu cel din Bolintin Deal.

S-au adus de la Depozitul pentru situatii speciale (2008) instrumentarul si materialele sanitate din Stocul de rezerva aprobate in urma cererii inaintate de spitalul nostru.

S-au desemnat prin decizii persoane cu atributii in prevenirea/stingerea incendiilor, persoana desemnata pentru situatii de urgenta privind protectia civila persoana desemnata responsabila cu lucrul cu foc deschis;

S-au efectuat incriptionarile pe caile de evacuare, sunt extinctoare in termen incarcate annual;

sunt montati senzori de fum in spatiile critice;

in nov. 2010 s-a instalat hidrant exterior complet echipat.

S-a intocmit dosarul de Sanatatesi securitate in munca, s-a realizat evaluarea la risc de imbolnavire si accident de catre evaluator autorizat, s-a efectuat expertizarealocurilor de munca cu conditii deosebite sau periculoase. Relatie buna cu Inspectia muncii.; se fac anual investigatiile de medicina muncii personalului, inclusiv determinarea markerilor de infectie cu VHB si VHC.

Exista plan de continuitate in caz de pandemie virala AH1N1, plan de masuri pentru canicula, plan de masuri pentru sezon rece 2010/2011, masuri de asigurare a permanentei de sarbatori, avem stoc de medicamente, materiale sanitare, dezinfectanti, alimente pentruminim. 2 sapatamani cu completare in dinamica;

se asigura carburant pentru functionarea grupului electrogen;

aici trebuie mentionat ca avem cheltuieli mari pe eceasta linie datorita intreruperilor dese si lungi de curent mai ales in weekend si zile libere, cu durate mari.

S-a realizat planul de interventie la incendiu si dosarul tehnic, conform modelului-cadru, planul de alarmare si evacuare in situatii de urgenta produse de dezastre, conflict sau acte teroriste,prin colaborare cu ISU Vlasca Giurgiu.

Manager,

Dr. Horhota Lucian09.12.2010

Internare interventii chirurgicale/nasteri

Este necesar un repaus alimentar si de lichide de minim 6 ore de la momentul programarii interventiei dumneavoastra. Internarea in spital se va realiza inainte cu 2 ore...
Vezi mai multe...

Contact spital

Folosiţi formularul de contact pentru a afla orice informaţie doriţi să aflaţi. Veţi fi contactat(ă) cât mai curând posibil cu toate detaliile solicitate de către dumneavoastră...
Vezi mai multe...